REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO „Cryo Centrum Zdrowia i Urody”

Niniejszy regulamin został ustalony na podstawie art. 23 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej przez kierownika podmiotu leczniczego.
                                                                                                 §1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą: „ Cherry Olga Jankowska”
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1) „Kierowniku” – rozumie się przez to kierownika podmiotu leczniczego, o którym mowa w § 9 Regulaminu;
2) „Monitoringu” – rozumie się przez to monitoring wizyjny prowadzony w Zakładzie Leczniczym, o którym mowa w §13 Regulaminu;
3) „Podmiocie Leczniczym” – należy przez to rozumieć podmiot leczniczy działający pod firmą: „Cherry Olga Jankowska”, o którym mowa w §2 Regulaminu;
4) „Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin Podmiotu Leczniczego;
5) „Zakładzie Leczniczym”: – należy przez to rozumieć zakład leczniczy o nazwie: „Cryo Centrum Zdrowia i Urody”, o którym mowa w § 4 Regulaminu.
3. Podmiot Leczniczy działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
2) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
3) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
4) innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie 1) – 3) powyżej.
                                                                                                 §2.
SZCZEGÓŁOWE OZNACZENIE PODMIOTU LECZNIEGO
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą: „Cherry Olga Jankowska” z siedzibą pod adresem: ul. Antoniego Słonimskiego 26/U01 we Wrocławiu (kod 50-304), numer NIP: 9161347825 oraz REGON: 367884842.
2. Dane adresowe i korespondencyjne Podmiotu Leczniczego: Adres korespondencyjny podmiotu
leczniczego: Ul. Antoniego Słonimskiego 26/U01, 50 – 304 Wrocław
Numer telefonu podmiotu leczniczego: 690113559
Adres poczty elektronicznej podmiotu leczniczego:
kontakt@centrumcryo.pl
Adres strony internetowej podmiotu leczniczego:
www.centrumcryo.pl
3. Podmiot Leczniczy jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000240840, organ rejestrowy: Wojewoda Dolnośląski.
                                                                                                 §3.
CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
1. Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
2. Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz dietetyki w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, dietetyki i także w miejscu wezwania oraz online;
2) działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
3) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
4) inne zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
                                                                                                 §4.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO
1. Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą za pomocą Zakładu Leczniczego pod nazwą: Cryo Centrum Zdrowia i Urody.
2. W ramach Zakładu Leczniczego wyodrębnia się jednostkę organizacyjną: Cryo Centrum Zdrowia i Urody.
                                                                                                 §5.
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
2. Podmiot Leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
1) diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
2) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu fizykoterapii;
3) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
4) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu masażu;
5) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu krioterapii;
6) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu treningu personalnego;
7) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu treningu personalnego EMS;
8) zlecaniu wyrobów medycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
9) dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
10) nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
11) prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
12) wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
13) nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.
3. Podmiot Leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu dietetyki, polegających na:
1) diagnostyce pacjenta;
2) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu dietoterapii;
3) zlecaniu wyrobów medycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
4) dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
5) nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
                                                                                                 §6.
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Zakład Leczniczy, znajdujący się we Wrocławiu, pod adresem: Antoniego Słonimskiego 26/U01 (kod pocztowy: 50-304) oraz miejsce wezwania. Wezwania są przyjmowane w Zakładzie Leczniczym.
                                                                                                 §7.
PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie odpłatnie, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie internetowej www.centrumcryo.pl.
2. Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 21:00 oraz w soboty w godzinach od 09:00 do 18:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość udzielenia świadczeń zdrowotnych w innych dniach i godzinach, po ustaleniu terminu z fizjoterapeutą udzielającym świadczenia zdrowotnego.
3. Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
4. Rejestracja pacjentów odbywa się:
1) bezpośrednio w recepcji w Zakładzie Leczniczym;
2) telefonicznie;
3) za pośrednictwem strony internetowej www.centrumcryo.pl;
4) Za pomocą aplikacji Boksy;
5) Za pomocą aplikacji ZnanyLekarz.
5. Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
6. Płatność za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce przed udzieleniem świadczenia. Dostępne formy płatności to: gotówka, karta płatnicza, przelew, voucher podarunkowy, payU lub Blik.
1) Pacjent ,który wykupił pakiet rehabilitacyjny, pakiet treningów medycznych, bądź pakiet masaży lub inny pakiet usług, może wykorzystać pakiet w ciągu 3,6 lub 12 miesięcy od daty zakupu ( w zależności od zakupionego pakietu).
Istnieje możliwość wykorzystania pakietu przez inną osobę, wskazaną przez kupującego. Wykupiony wcześniej pakiet nie podlega wymianie na gotówkę.
2) Karnety, bony, vouchery podarunkowe są do wykorzystania przy każdym zabiegu dostępnym w cenniku, i mają ograniczenie okresu ważności, jeden
miesiąc od daty otrzymania bonu. Istnieje możliwość przekazania karnetu innej osobie. Termin realizacji ustalany jest indywidualnie i nie podlega wymianie na gotówkę. Prosimy o przemyślane zakupy.
7. Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
1) okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności:
imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
2) udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
3) zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
4) udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
5) okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
6) dokonać płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego.
8. Godzina wizyty podana przy rejestracji jest godziną rozpoczęcia udzielania świadczenia zdrowotnego. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się w gabinecie na 5 minut przed pierwszą umówioną godziną wizyty.
9. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę ulega ona odpowiedniemu skróceniu.
10. Pacjent może odwołać wizytę (zmienić jej termin) na 24 godziny przed umówioną godziną wizyty. W przypadku odwołania (zmiany terminu) wizyty po tym terminie, Podmiot leczniczy jest uprawniony do dochodzenia od pacjenta odszkodowania w wysokości równowartości wizyty odwołanej (zmienionej) po terminie. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
1) Pacjentowi, który wykupił pakiet rehabilitacyjny, pakiet treningów medycznych, pakiet treningów EMS bądź pakiet masaży oraz innych pakietów, a nie zgłosił swojej nieobecności, nie później niż 24 godzin przed ustalonym terminem wizyty, wartość wizyty przepada (kwota pokrywa straty związane z przygotowaniem gabinetu i opłacenie fizjoterapeuty, trenera).
11. W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
12. W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne Podmiot Leczniczy wystawia paragon fiskalny lub fakturę, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
                                                                                                 §8.
JAKOŚĆ I DOSTĘPNOŚĆ UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych przebiega z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń dla pacjentów.
2. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie możliwości odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego w przypadku, gdy:
1) stan pacjenta (w tym stan jego zdrowia), uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego lub kontynuowanie jego udzielania;
2) konieczne jest wykonanie świadczenia zdrowotnego przez inny podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych;
3) pacjent odmawia dokonania płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego;
4) pacjent odmawia podpisania wymaganych prawem zgód na udzielenie świadczeń zdrowotnych bądź akceptacji regulaminów.
3. W przypadku, gdy udzielenie świadczenia zdrowotnego w zakresie fizjoterapii odbywa się na zlecenie lekarza, fizjoterapeuta, który ma uzasadnione wątpliwości odnoszące się do zleceń lekarza ma prawo domagać się od lekarza, który wydał zlecenie, by uzasadnił potrzebę jego wykonania. W takiej sytuacji fizjoterapeuta ma także prawo odmowy wykonania określonego świadczenia. Odmowę wykonania świadczenia fizjoterapeuta uzasadnia w dokumentacji medycznej i informuje o niej lekarza zlecającego.
4. Świadczenia zdrowotne w Podmiocie Leczniczym udzielane są przez osoby do tego uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty oraz posiadające odpowiednie
kwalifikacje.
5. Świadczenia zdrowotne udzielane są z należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki zawodowej, poszanowaniem praw pacjenta, dbałością o jego bezpieczeństwo i wykorzystując wskazania aktualnej wiedzy medycznej.
6. Wszyscy pracownicy Podmiotu Leczniczego (w tym osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym) obowiązane są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
                                                                                                 §9.
SPOSÓB KIEROWANIA ZAKŁADEM LECZNICZYM
1. Podmiotem Leczniczym kieruje Kierownik.
2. Kierownikiem Podmiotu Leczniczego jest Olga Jankowska.
3. Kierownik prowadzi sprawy Podmiotu Leczniczego i reprezentuje go na zewnątrz oraz wykonuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
1) organizuje i kieruje pracą Podmiotu Leczniczego;
2) czuwa nad przestrzeganiem w Podmiocie Leczniczym przepisów prawa, będących podstawą działania Podmiotu Leczniczego;
3) czuwa nad przestrzeganiem w Podmiocie Leczniczym przepisów z zakresu ochrony danych osobowych;
4) zawiera umowy w imieniu i na rzecz Podmiotu Leczniczego;
4. Wszelkie decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego Kierownik podejmuje samodzielnie.
                                                                                               §10.
ORGANIZACJA I ZADANIA JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ ORAZ WARUNKI ICH WSPÓŁDZIAŁANIA
1. W jednostce organizacyjnej Zakładu Leczniczego pracują fizjoterapeuci podlegający bezpośrednio Kierownikowi.
2. Do zadań fizjoterapeutów należy w szczególności:
1) przyjęcie pacjenta, badanie funkcjonalne i przeprowadzenie wywiadu z pacjentem w celu zaplanowania postępowania fizjoterapeutycznego;
2) konsultacja pacjenta;
3) wykonywanie zaplanowanego postępowania fizjoterapeutycznego;
4) w razie potrzeby zweryfikowanie lub zmiana postępowania fizjoterapeutycznego;
5) ocena etapowa lub końcowa postępowania fizjoterapeutycznego;
6) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami prawa.
3. Sprawami organizacyjnymi, a w szczególności wydawaniem paragonów fiskalnych, przygotowywaniem i wydawaniem faktur, rejestracją pacjentów oraz planowaniem terminów wizyt pacjentów, udzieleniem informacji pacjentom zajmuje się recepcja.
                                                                                                §11.
WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
1. Podmiot Leczniczy w razie potrzeby współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych, w celu zapewnienia prawidłowości i ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
2. Szczegółowe warunki współdziałania Podmiotu Leczniczego z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą oraz z innymi podmiotami określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, a w razie potrzeby umowy, zawierane z tymi podmiotami.
                                                                                               §12.
UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób
korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o
prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
2. Podmiot Leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
3. Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
4. Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
5. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej określa Załącznik nr 1 do Regulaminu.
                                                                                               §13.
MONITORING
1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników Podmiotu Leczniczego, (w tym osób współpracujących z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych), w Zakładzie Leczniczym prowadzony jest całodobowo monitoring pomieszczeń ogólnodostępnych, który obejmuje swoim zakresem obszar od wejścia do Zakładu Leczniczego, korytarz oraz poczekalnię.
2. Monitoring, o którym mowa w ust. 1 powyżej, jest prowadzony za pomocą urządzeń rejestrujących obraz (monitoring wizyjny). W ramach Monitoringu nie jest rejestrowany dźwięk.
3. Dane osobowe uzyskane w trakcie Monitoringu są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników i współpracowników Podmiotu Leczniczego.
4. Nagrania uzyskanie w trakcie prowadzenia Monitoringu są przechowywane przez
okres nie dłuższy, niż 3 miesiące. Po upływie tego okresu, uzyskane w wyniku nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
5. Nagrania utrwalone w trakcie prowadzenia Monitoringu mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
6. O prowadzeniu Monitoringu Kierownik informuje pacjentów i pracowników oraz współpracowników Podmiotu Leczniczego, w sposób zgodny z przepisami
powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności poprzez zapoznanie z odpowiednią klauzulą obowiązku informacyjnego.
                                                                                               §14.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zmiany Regulaminu dokonuje Kierownik w formie pisemnej, określając datę wejścia w życie zmian.
2. Integralną część Regulaminu stanowią wymienione w nim następujące załączniki:
1) Załącznik nr 1 – CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
3. Wszyscy pracownicy Podmiotu Leczniczego, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Podmiotu Leczniczego na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjenci Podmiotu Leczniczego, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające
na terenie Zakładu Leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2024 roku.

Załącznik nr 1 do REGULAMINU ORAGNIZACYJNEGO CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ przez „Cherry Olga Jankowska”
SPOSÓB UDOSTĘPNIENIA OPŁATA ZA UDOSTĘPNIENIE
1. Kopia dokumentacji medycznej 0,36 zł za stronę
2. Wydruk dokumentacji medycznej 0,36 zł za stronę
3. Odpis dokumentacji medycznej 10,33 za stronę
4. Wyciąg dokumentacji medycznej 10,33 za stronę
5. Na informatycznym nośniku danych (płyta CD lub DVD). 2,06 zł
6. Pierwsze udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci kopii, wydruku, odpisu lub wyciągu lub na informatycznym nośniku danych bezpłatnie.